Zakelijk rijden via Elektrisch Vervoer Centrum Heemskerk

Fietsen met elektrische trapondersteuning en elektrische scooters kunnen als dienstfiets/scooter voor zakelijk gebruik worden toegepast. Ook kan een medewerker de elektrische fiets via de fiets-privé regeling aanschaffen en gebruiken voor woonwerk verkeer.

Er zijn in Nederland twee regelingen voor subsidie. De MIA en de VAMIL regeling. Hieronder wordt uitgelegd hoe het in elkaar zit:

Milieu-investeringsaftrek
    Bent u ondernemer en wilt u fiscaal voordelig investeren in milieuvriendelijke technieken? Dat kan met de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil).
    • Met de MIA profiteert u van een investeringsaftrek die kan oplopen tot 36% van het investeringsbedrag. Dat komt bovenop uw gebruikelijke investeringsaftrek.
    • Met de Vamil kunt u 75% van de investeringskosten afschrijven. Dat kan op een door uzelf te bepalen tijdstip en levert een liquiditeit- en rentevoordeel op.
    Meer informatie? Neem dan contact met ons op.
Leasen
    Wilt u een elektrische scooter of fiets ter beschikking stellen aan uw medewerkers? Via sQoot of BOVAG regelt u het leasen van al onze merken e-scooters en e-bikes. De BOVAG Leasefiets wordt door middel van een operationele lease constructie aangeboden; uw werknemer kan dan zelf een fiets uitzoeken bij Elektrisch Vervoer Centrum Heemskerk. Dit kan iedere fiets of (high speed) e-bike zijn met een consumentenprijs vanaf € 500,-. Graag bieden uw organisatie de mogelijkheid om onze elektrische fietsen en/of -scooters uit te proberen. Neem vrijblijvend contact met ons op.